Wednesday, October 22, 2008

Banjir di DUN Anak Bukit

Banjir di Kota Setar semakin kritikal terutama di kawasan Dun Anak Bukit yang melibatkan beberapa buah kampung antaranya Alor Pial, Alor Melintang, Alor Ghoncar, Tanjung Bedil, Titi Gajah, Seberang Anak Bukit, Alor Senjaya, Alor Ganu, Alor Madi, Gunung Keriang dan Sungai Baru.
Menurut Penyelaras Unit Amal DPP Kws Kuala Kedah, Mohd Fuad Md Lazim, sejumlah lebih dari 200 0rang mangsa banjir telah di pindahkan ke tiga tempat pemindahan antaranya SK Gunung, SK Titi Gajah dan Sekolah Wawasan Taman Aman.
DPPKK dengan kerjasama PKWR Anak Bukit dan PKWR Kbg Rotan telah membuka Bilik Gerakan Banjir di pejabat MTD Anak Bukit bagi memudahkan segala urusan bantuan.
Petang tadi DPPNK yang diketuai oleh Ust Musaddak, telah turun ke tempat pemindahan untuk menyampaikan sumbangan kepada mangsa.

Kesempatan ini DPPKK ingin merayu kepada orang ramai untuk sama2 menyalurkan bantuan samada tenaga atau wang ringit bagi meringankan beban mangsa2 banjir. Bantuan boleh disalurkan kepada 'DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN KUALA KEDAH' (02011010432567 -BIMB) atau boleh berhubung terus dengan Bendahari DPPKK, sdr Abd Razak Osman -019 5706867.

0 comments:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Ford Cars. Powered by Blogger